8.1. Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 619 až 627 Občianskeho zákonníka a § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
8.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že vec pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že vec:
8.2.1. zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, akosti a iným dohodnutým vlastnostiam,
8.2.2. je vhodná k účelu, na ktorý ju kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a
8.2.3. sa dodáva s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie.
8.3. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že okrem dohodnutých vlastností:
8.3.1. vec je vhodná k účelu, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, a to aj s ohľadom na práva tretích strán, právne predpisy, technické normy, pravidlá priemyselnej praxe alebo kódexy správania uplatňované v danom odvetví, ak neexistujú technické normy,
8.3.2. vec množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami vrátane trvanlivosti (životnosti) a bezpečnosti zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a to aj s ohľadom na verejné vyhlásenia predávajúceho, najmä prostredníctvom reklamy alebo označením, ibaže predávajúci preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že nemohlo ovplyvniť rozhodnutie o kúpe,
8.3.3. vec je dodaná s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu a ďalších pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a
8.3.4. vec zodpovedá svojou akosťou alebo prevedením vzorke alebo predlohe, ktorú predávajúci poskytol kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy.
8.4. Ustanovenia čl. 8.3 obchodných podmienok sa nepoužijú v prípade, ak predávajúci pred uzavretím kúpnej zmluvy výslovne oznámil kupujúcemu, že určitá vlastnosť veci sa líši a kupujúci s tým pri uzavretí kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.
8.5. Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia tovaru, považuje sa vec za vadnú už pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha veci alebo vady. Táto doba neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec užívať, ak vadu vytkol oprávnene.
8.6. Kupujúci môže reklamovať vadu, ktorá sa na tovare prejaví, do dvoch rokov od prevzatia tovaru. Ak kupujúci oprávnene vytkol predávajúceho vadu, lehota na vytknutie vady neplynie počas doby, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať.
8.7. Ak má vec vadu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, okrem prípadu, ak by bol zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo neprimerane nákladný v porovnaní s druhým spôsobom; to sa posudzuje najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či je možné vadu odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho. Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.
8.8. Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby tým nespôsobil kupujúcemu značné ťažkosti, pričom sa prihliada na povahu veci a účel, pre ktorý kupujúci vec kúpil. Predávajúci je povinný prevziať vec na vlastné náklady za účelom odstránenia vady.
8.9. Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:
8.9.1. predávajúci odmietol odstrániť vadu alebo ju neodstránil v súlade s čl. 8.7 obchodných podmienok,
8.9.2. sa vada prejavuje opakovane,
8.9.3. je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy, alebo
8.9.4. z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
8.10. Ak je vada veci nepodstatná, kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy (v zmysle čl. 8.9 obchodných podmienok). Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo vec prevzal alebo po tom, čo kupujúci predávajúcemu preukáže, že vec odoslal.
8.11. Vadu možno vytknúť u predávajúceho, u ktorého bol tovar zakúpený.
8.12. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, prípadne aj vo vlastnom sídle. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie kupujúcim vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
8.13. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a kupujúci o tom musí byť informovaný do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote.
8.14. Po márnom uplynutí lehoty podľa čl. 8.13 obchodných podmienok môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
8.15. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
8.16. Kupujúci môže svoje práva zo zodpovednosti za vady tovaru uplatniť najmä osobne na adrese Danone s.r.o., so sídlom Mlynské nivy 5, 821 09, Bratislava – mestská časť Ružinov, telefonicky na čísle 0905612815 či e-mailom na adrese objednavky@nutriklub.sk.
8.17. Kto má právo z vadného plnenia, má právo aj na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením tohto práva. Ak však kupujúci neuplatní právo na náhradu do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vadu vytknúť, súd toto právo neprizná, ak predávajúci namietne, že právo na náhradu nebolo uplatnené včas.
8.18. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upravovať reklamačný poriadok predávajúceho.
8.19. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnenia aj záruku za akosť.